وبلاگ

پد سینه چیست؟ آشنایی با پد شیردهی

پد سینه چیست؟
Rate this post

پد سینه چیست؟ شاید قبلاً این سوال را از خود پرسیده باشید. با وجود کاربردی بودن این محصول، ممکن است بسیاری از مادران با آن آشنایی نداشته باشند. دوران شیردهی یکی از مهم‌ترین دوران برای مادران و نوزادان است و در این دوران چکه کردن شیر مادر یک امر طبیعی محسوب می‌شود.

خوشبختانه خلاقیت انسان برای هر مشکلی راه‌حل‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. در این مورد، ابزارهای مختلفی برای آرامش بیشتر مادران در دوران شیردهی طراحی شده است. در این مقاله از وبلاگ فروشگاه لباس زیر زنانه ماییلدا در مورد یکی از کاربردی‌‌ترین این ابزارها یعنی پد سینه یا پد شیردهی صحبت خواهیم کرد. ماییلدا علاوه بر انواع مدل های لباس زیر مردانه و زنانه، لباس زیر بارداری برای خانم های باردار را نیز به فروش می رساند.

 

پد سینه چیست؟

 

پد سینه چیست؟

پد سینه یا پد شیردهی محافظی چند لایه است که از جنس پارچه یا سایر مواد دیگر طراحی می‌شود. این پد بین بدن مادر و سوتین قرار می‌گیرد و از چکه کردن شیر روی لباس و خیس شدن آن ​​جلوگیری می‌کند. پد سینه یکی از مهم‌ترین موارد لیست خرید شما در دوران شیردهی خواهد بود، زیرا به مادر کمک می‌کند در این دوران احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

 

دلایل لزوم استفاده از پد سینه چیست؟

چکه کردن شیر ​​و خیس شدن لباس زیر از مشکلاتی هستند که اکثر مادران در دوران شیردهی از آن شکایت دارند. در یک مهمانی یا حتی در خانه، این خیس بودن لباس می‌تواند مادر را رنج دهد و حتی در مواردی باعث درد سینه یا عفونت قارچی شود؛ بنابراین، استفاده از پد شیردهی مانند سوتین شیردهی نه تنها برای راحتی مادر کاربرد دارد، بلکه در بسیاری از موارد برای سلامتی او ضروری است.

 

دلایل لزوم استفاده از پد سینه چیست؟

 

بیشتر بخوانید: طریقه بستن سوتین

انواع پد سینه

اکنون که می‌دانید پد سینه چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است با انواع این پد نیز آشنا شوید. پدهای سینه در دو نوع یک‌بار مصرف و قابل شستشو به فروش می‌‌رسند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند:

 

پد سینه یک‌بار مصرف

استفاده از این پدهای سینه بسیار راحت است و در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف در بازار موجود هستند. در قسمت پشتی پدهای یک‌بار مصرف یک لایه پلاستیکی وجود دارد که از خروج رطوبت (در زمان برگشت شیر) جلوگیری می‌کند.

 

پد سینه یک‌بار مصرف

پد سینه قابل شستشو

این پد سینه همان‌طور که از نام آن پیداست، قابل شستشو است و مادران می‌توانند پس از هر بار استفاده، آن‌ را با دست یا ماشین لباسشویی بشویند و مجدداً استفاده کنند. در حالی که این پدها قیمت بالاتری نسبت به پدهای یک‌بار مصرف دارند، از آنجایی که هر کدام را می‌توان چندین بار استفاده کرد، برای استفاده طولانی مدت مقرون به صرفه هستند.

 

قرار دادن پد سینه

 

نحوه قرار دادن پد سینه

برای استفاده از پد سینه حتماً باید سوتین بپوشید. برای قرار دادن پد در سوتین خود می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

 

نحوه قرار دادن پد سینه

 

سینه‌های خود را آماده کنید

مهم‌ترین مزیت استفاده از پد شیردهی محافظت در برابر عفونت است. برای جلوگیری از رشد باکتری، نوک سینه‌های خود را قبل از استفاده از پد تمیز و خشک کنید. اگر نوک سینه‌های شما درد می‌کند یا حساس شده است، توصیه می‌شود قبل از قرار دادن پد، از کرم‌ در اطراف سینه‌ها استفاده کنید.

 

پد شیردهی را آماده کنید

اگر از پدهای شیردهی قابل شستشو استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که پدها کاملاً خشک شده‌اند. همچنین پدهای یک‌بار مصرف دارای چسب در قسمت پشتی خود هستند که با سوتین تماس پیدا می‌کند و پد را در جای خود نگه می‌دارد. اگر از پد یک‌بار مصرف استفاده می‌کنید، باید ابتدا این چسب را از پد جدا کنید.

 

پد را روی سینه تنظیم کنید

مرکز پد را دقیقاً روی نوک سینه قرار دهید. با تنظیم درست پد روی نوک سینه، از نفوذ شیر به لباس خود جلوگیری خواهید کرد.

 

استفاده از پد سینه

پد را به سوتین بچسبانید

اگر از پد یک‌بار مصرف استفاده می‌کنید، پد را به سوتین خود وصل کنید. اگر پس از چسباندن پد سینه به سوتین، مرکز پد روی نوک سینه شما دقیق نباشد، باید آن را دوباره تنظیم کنید.

 

هنگام استفاده آن را بررسی کنید

به محض خیس شدن پد باید آن را تعویض کنید، زیرا ناحیه مرطوب سینه باعث رشد باکتری می‌شود؛ بنابراین بد نیست که به طور مرتب پد سینه را در حین استفاده بررسی کنید.

 

نحوه برداشتن پد سینه

محیط مرطوب، محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها است. رطوبت بیش از حد در سینه می‌تواند باعث تحریک پوست و حتی عفونت شود. سعی کنید به محض خیس شدن پد آن را عوض کنید. مراحل برداشتن پد مرطوب به شرح زیر است:

 

پد را از سوتین خود بردارید

برای برداشتن پد، آن را روی پوست خود نکشید، زیرا به پوست سینه شما آسیب می‌رساند. به آرامی پد شیردهی را از روی سینه خود بردارید. اگر پد به پوست سینه‌تان چسبید، ابتدا سینه را با آب ولرم خیس کنید تا راحت‌تر پد از پوست جدا شود.

 

پد آلوده را دور بیندازید یا بشویید

اگر از پد سینه یک‌بار مصرف استفاده می‌کنید، پد استفاده شده را دور بیندازید. اگر از پد قابل شستشو استفاده می‌کنید، آن را فوراً بشویید یا در یک کیسه تمیز قرار دهید. به یاد داشته باشید که محیط مرطوب داخل کیسه محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها است، بنابراین پد را در اسرع وقت از کیسه خارج کنید و بشویید.

بیشتر بخوانید: سوتین ورزشی چیست؟

سینه خود را تمیز کنید

پس از هر بار استفاده از پد، بهتر است سینه‌های خود را با یک پارچه تمیز و مقداری آب گرم پاک کنید تا رطوبت و شیر خشک شده روی سینه‌ها پاک شود. قبل از قرار دادن پد جدید، سینه‌های خود را کاملاً خشک کنید تا مانع عفونت هنگام استفاده از پد شیردهی شوید.

 

استفاده نادرست از پد سینه چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند؟

سینه‌های خانم‌ها همیشه بخش مهمی از بدن هستند که درگیر انواع بیماری‌ها خواهند بود. عفونت‌ها یکی از شایع‌ترین مشکلاتی هستند که بسیاری از خانم‌ها به دلیل استفاده و حتی مراقبت نادرست از پدهای سینه از آن رنج می‌برند.

مادران شیرده باید حتماً به طور مرتب پدها را تعویض کنند، زیرا در غیر این صورت کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، همراه با شیر باکتری را نیز وارد بدن خود خواهند کرد و از آنجایی که نوزادان سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند، به سرعت بیمار می‌شوند.

فراموش نکنید که پدهای شیردهی یا پدهای سینه علاوه بر گسترش عفونت و باکتری در ناحیه نوک سینه می‌توانند باعث مشکلات پوستی نیز شوند.

 

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم توضیح دهیم پد سینه چیست و چه کاربردی دارد. پدهای شیردهی در واقع پدهای محافظی هستند که از پارچه یا سایر مواد کامپوزیتی ساخته شده‌اند. این پد‌ها بین سوتین و بدن مادر قرار می‌گیرند و از لباس در برابر چکه کردن شیر محافظت کنند. پد شیردهی به مادران کمک می‌کند در دوران بارداری یا شیردهی بیشتر احساس راحتی کنند. نکات به خصوصی وجود دارد که باید هنگام خرید یا استفاده از پد سینه در نظر بگیرید. خرید و استفاده از پدهای شیردهی اشتباه می‌تواند منجر به خارش و حساسیت شود.

ماییلدا انواع مدل های لباس زیر را با کیفیتی قابل قبول و بهترین قیمت به فروش می رساند. ما در ماییلدا بیش از ۱۰۰۰ مدل انواع لباس زیر زنانه، اعم از انواع مدل های ست شورت و سوتین زنانه، انواع مدل های سوتین زنانه، انواع سوتین نیم تنه ورزشی و… در طرح و رنگ های مختلف به فروش می رسانیم.

 

سوالات متداول

پد سینه چیست؟

پد سینه یا پد شیردهی محافظی است که بین بدن مادر و سوتین قرار می‌گیرد و از چکه کردن شیر ​​جلوگیری می‌کند.

 

چرا باید از پد سینه استفاده کرد؟

پد سینه برای جلوگیری از خیس شدن لباس هنگام چکه کردن شیر ​​و یا عفونت قارچی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از پد شیردهی هم برای راحتی مادر و هم برای سلامتی او ضروری است.

 

انواع پد سینه کدام است؟

انواع پد سینه شامل پد سینه یک‌بار مصرف و پد سینه قابل شستشو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *