وبلاگ

لباس مناسب یوگا و ۶ نکته خیلی مهم

Rate this post

معنای لغوی کلمه یوگا کنترل و در واقع به معنای اهمیت دادن به ذهن و بدن است. حرکاتی که در یوگا انجام می‌شود به افزایش گردش خون در بدن کمک می‌کند و سلامت و کیفیت زندگی ما را بهبود می‌بخشد، اما باید بدانید که تمرینات یوگا نه تنها برای سلامت جسمی بلکه برای سلامت روان نیز مفید هستند. آنچه که در ورزش یوگا اهمیت زیادی دارد، انتخاب لباس مناسب یوگا است.

هنگام انتخاب لباس ورزشی مناسب برای یوگا باید توجه داشته باشید که چه سبک و نوع حرکتی را دوست دارید و لباس‌های خود را بر اساس آن آماده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بر اساس سبک و سلیقه ورزشی خود و حرکاتی که انجام می‌دهید، شلوارهای گشاد یا تنگ را برای یوگا انتخاب کنید. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی لباس زیر زنانه ماییلدا به بررسی لباس مناسب یوگا و نکات آن می پردازیم.

 

یوگا

 

اهمیت انتخاب لباس مناسب یوگا چیست؟

اگر با ورزش یوگا آشنا هستید و یا اینکه اخیراً به یوگا علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید تمرینات مربوط به آن را انجام دهید، باید لباس مناسب یوگا را خریداری کنید؛ به عبارت دیگر، همه ورزش‌ها لباس مخصوص به خود را دارند و یوگا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

لباس‌های یوگا باید طوری انتخاب شوند که باعث محدودیت شما در انجام حرکات مختلف ورزشی نشوند و سایز مناسبی نیز باشند، در غیر این صورت ذهن و فکر شما آرام نمی‌گیرد و نمی‌توانید تمرکز لازم را در تمرینات خود داشته باشید. از طرفی لباس نامناسب شما را آزار می‌دهد و مجبور می‌شوید دوباره لباس یوگا بخرید.

 

اهمیت انتخاب لباس مناسب یوگا

 

انواع لباس ‌های یوگا

تجهیزات و وسایل مختلفی برای انجام تمرینات یوگا طراحی و ساخته شده‌اند که یکی از این تجهیزات لباس یوگا است. برای یک یوگی یا فردی که یوگا انجام می‌دهد، اهمیت زیادی دارد که بداند لباس یوگا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در تمام مدتی که یک یوگی تمرینات ورزشی انجام می‌دهد، باید در لباس خود احساس راحتی و خوبی داشته باشد و بتواند تمرینات خود را بدون مشکل انجام دهد.

برای اینکه لباس یوگا به همه سلیقه‌ها پاسخ دهد، تولید کنندگان این لباس‌ها را در رنگ‌ها و سایزهای مختلف تهیه می‌کنند و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند، به این ترتیب انواع لباس‌های یوگا شامل این موارد می‌شود:

در طراحی لباس‌های یوگا از الیاف طبیعی، پنبه، آستر استفاده می‌شود. هنگام انتخاب لباس یوگا، خیلی مهم است که فرد احساس راحتی داشته باشد و با ظاهر خود نیز ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: سوتین ورزشی چیست؟

انواع لباس یوگا

 

لباس مناسب یوگا چه ویژگی‌ هایی دارد؟

یکی از ویژگی‌هایی که لباس مناسب یوگا باید داشته باشد حفظ راحتی شماست. در مدت زمانی که یوگا تمرین می‌کنید، بدن به موقعیت‌های مختلفی می‌رود و حرکات مختلفی انجام می‌دهد، بنابراین لباس‌های یوگا نباید حرکات شما را محدود کنند. به همین دلیل به لباس‌هایی نیاز دارید که کاملاً انعطاف‌پذیر بوده و از مواد اولیه خوب تولید شده باشند. یوگا با سایر ورزش‌ها کمی متفاوت است. برای انتخاب لباس یوگا می‌توانید هر لباسی را که در آن احساس راحتی می‌کنید در کلاس یوگا بپوشید.

 

لباس یوگا

 

یک تاپ مناسب انتخاب کنید

اگر نمی‌خواهید لباس‌های باز بپوشید، بهتر است یک تاپ اسپرت که بالاتنه شما را کاملاً بپوشاند خریداری کنید. بهتر است جنس این تاپ‌ها کشسان باشد تا باعث ناراحتی شما نشود و حرکات شما را محدود نکند. تاپ و تیشرت با یقه پهن و باز برای یوگا مناسب نیستند. همچنین برای راحتی بیشتر خانم‌ها بهتر است در انتخاب سوتین مناسب دقت کنند.

 

انتخاب شلوار یوگا

گزینه‌های زیادی برای انتخاب شلوار یوگا دارید. دقت کنید که شلوار یوگا خیلی گشاد نبوده و انعطاف لازم را داشته باشد. شما می‌توانید از شورت‌های ورزشی برای یوگا استفاده کنید، اما همانطور که در بالا ذکر شد، عوامل مهمی که در هنگام خرید لباس یوگا باید در نظر بگیرید انعطاف پذیری، اندازه و راحتی است. کمر شلوار یوگا را بررسی کنید. شلوارهایی با کمر بلند و پهن بیشتر برای یوگا مناسب هستند.

 

از رنگ های شاد استفاده کنید

رنگ‌هایی را که دوست دارید و با پوشیدن آن‌ها احساس بهتری خواهید داشت هنگام خرید لباس یوگا انتخاب کنید. اگر دوست دارید متفاوت از دیگران باشید، می‌توانید از لباس‌های یوگا با طرح‌های چاپی و رنگی استفاده کنید.

یوگا دسته جمعی

 

لباس یوگا باید اندازه مناسب داشته باشد

لباس‌های یوگا باید اندازه مناسب داشته باشند و به ما اجازه دهد راحت‌تر ورزش کنیم. این لباس‌ها نباید آن‌قدر سفت باشند که پشت زانو، آرنج و سایر مفاصل شما را درگیر کرده و در تمرین شما اختلال ایجاد کنند. با توجه به گرم‌تر شدن هوا، بسیاری از خانم‌ها به‌عنوان لباس‌های مناسب ورزشی به تاپ و شورت زنانه روی می‌آورند که برای یوگا نیز مناسب است.

 

بیشتر بخوانید: حرکات ورزشی برای سفت کردن سینه

لباس یوگا باید از الیاف طبیعی تولید شود

تقریباً همه معلمان یوگا توصیه می‌کنند که لباس مناسب یوگا باید پارچه‌ای داشته باشد که دمای بدن را به خوبی متعادل و خنک نگه دارد؛ بنابراین، بهترین جنس برای لباس یوگا، استفاده از الیاف طبیعی است.

 

لباس یوگا را از مراکز معتبر خریداری کنید

اگر می‌خواهید از جنس و مناسب بودن لباس یوگا مطمئن شوید، باید آن را از مراکز معتبر خریداری کنید.

 

سخن پایانی

هنگام تمرین یوگا، استفاده از لباس‌های گشاد یا خیلی تنگ باعث آزردگی شما می‌شود و اجازه نمی‌دهد حرکات خود را به درستی انجام دهید. به همین دلیل، استفاده از لباس‌ مناسب یوگا اهمیت زیادی دارد. لباس مناسب یوگا لباسی است که به شما اجازه می‌دهد تنفس بهتری داشته باشید، انعطاف‌پذیر است و در این لباس احساس راحتی خواهید کرد.

فروشگاه لباس زیر زنانه و مردانه ماییلدا انواع مدل های لباس زیر را با جنس و کیفیت عالی و قیمت مناسب به فروش می رساند. ما در ماییلدا بیش از ۱۰۰۰ مدل انواع لباس زیر زنانه، اعم از انواع مدل های ست لباس زیر زنانه (ست شورت و سوتین زنانه)، انواع مدل های سوتین زنانه، انواع سوتین ورزشی و… در طرح و رنگ های مختلف به فروش می رسانیم. علاوه بر فروش لباس زیر زنانه مفتخریم که انواع مدل های لباس راحتی زنانه شیک خانگی، لباس خواب زنانه، انواع شورت مردانه و… را در طرح و رنگ های مختلف برای هر سلیقه ای به فروش می رسانیم.

 

سوالات متداول

۱. اهمیت انتخاب لباس مناسب یوگا چیست؟

لباس‌های یوگا باید به نحوی انتخاب شوند که ورزشکار را در انجام حرکات مختلف ورزشی محدود نکنند و سایز مناسبی داشته باشند، در غیر این صورت ذهن و فکر ورزشکار آرام نمی‌گیرد و نمی‌توانید تمرکز لازم را در تمرینات خود داشته باشید. از طرفی لباس نامناسب شما را آزار می‌دهد و مجبور می‌شوید دوباره لباس یوگا بخرید.

 

۲. انواع لباس ‌های یوگا کدامند؟

برای اینکه لباس یوگا پاسخگوی سلیقه همه افراد باشد، در رنگ‌ها و سایزهای مختلف تهیه و تولید می‌شود و به فروش می‌‌رسد. همچنین انواع لباس‌های یوگا شامل تیشرت، تاپ، شلوار، لگ، جوراب و سوتین ورزشی هستند.

 

۳. جنس لباس یوگا باید چگونه باشد؟

لباس یوگا باید از الیاف طبیعی تولید شود. تقریباً همه معلمان یوگا توصیه می‌کنند که لباس مناسب یوگا باید پارچه‌ای داشته باشد که دمای بدن را به خوبی متعادل و خنک نگه دارد؛ بنابراین، بهترین جنس برای لباس یوگا، استفاده از الیاف طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *