وبلاگ

چرا شورت می‌پوشیم؟

Rate this post

شما از کدام دسته افراد هستید؟ آن‌هایی که حتماً باید لباس زیر بپوشند و بدون پوشیدن لباس زیر انگار یک چیزی کم دارند یا آن‌هایی که از لباس زیر فراری‌اند و دوست دارند رها باشند؟ جزو هر دسته‌ای که هستید، بهتر است بدانید پوشیدن و نپوشیدن لباس زیر معایب و مزایای خود را دارد. به ‌طور مثال پوشیدن مداوم سوتین احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد یا نپوشیدن شورت ممکن است باعث ایجاد عفونت و بیماری‌های تناسلی شود. ما در این مطلب از فروشگاه اینترنتی لباس زیر زنانه و مردانه ماییلدا به این موضوع بپردازیم که چرا سوتین و چرا شورت میپوشیم یا به چه دلیل دوست نداریم آن‌ها را بپوشیم.

 

 

چرا لباس زیر بپوشیم؟

احتمالاً خیلی‌ها را دیده‌اید که نمی‌دانند پوشیدن لباس زیر خوب است یا بد. هر بار در برنامه‌های مختلف سلامت نیز می‌بینید که یک نفر می‌گوید: «بپوشید»، فردای آن یک نفر می‌آید و می‌گوید: «نپوشید». پس تکلیف چیست؟ حقیقت این است که خیلی‌ها بدون پوشیدن لباس زیر نمی‌توانند کاری انجام دهند. وقتی سوتین نمی‌پوشند، انگار نمی‌دانند چطور سینه‌های خود را مدیریت کنند یا وقتی شورت نمی‌پوشند، نمی‌دانند چطور راه بروند. این افراد قطعاً ترجیح می‌دهند در هر شرایطی لباس زیر بپوشند.

در واقع با پوشیدن لباس زیر به‌خصوص شورت از بسیاری از بیماری‌ها مانند حساسیت‌های تناسلی جلوگیری می‌کنید. پوشیدن شورت در خانم ها همچنین مانع از بو گرفتن نواحی حساس بدن می‌شود و از طرف دیگر اجازه نمی‌دهد ترشحات واژینال و تناسلی به کثیف شدن شلوار بینجامد. این‌ها تنها گوشه‌ای از دلایلی هستند که به خانم ها و آقایان ثابت می‌کنند چرا شورت زنانه و مردانه بپوشند؛ اما خیلی‌ها هستند که این‌طور فکر نمی‌کنند.

 

 

چرا با لباس زیر حال نمی‌کنیم؟

در مقابل آن‌هایی که جانشان به لباس زیر بسته است، عده‌ای هستند که نمی‌توانند با لباس زیر ارتباط خوبی برقرار کنند و به همین علت، تنها در مواقع خاصی لباس زیر می‌پوشند؛ البته حق هم دارند. نپوشیدن لباس زیر نوعی احساس رها بودن به فرد می‌دهد. این گروه با همان جمله معروف «بستن مداوم سوتین باعث سرطان سینه می‌شود» نشان می‌دهند که همیشه لباس زیر پوشیدن هم خوب نیست!

 

 

حتی همیشه شورت پوشیدن هم خوب نیست. پوشیدن شورت مردانه برای آقایان، به‌خصوص شورت‌های تنگ باعث ناباروری و صدمه رسیدن به بیضه‌ها و نواحی تناسلی مردان می‌شود. در خانم‌ها هم پوشیدن مداوم شورت و دیربه‌دیر عوض کردن آن به بیماری‌های قارچی و باکتریایی می‌انجامد و باعث ‌عرق‌سوز یا عفونت واژینال می‌شود. به همین دلیل، خیلی‌ها معتقدند که پوشیدن شورت‌های باکسری برای مردان در صورت لزوم و شورتکس‌ها برای مواقع پریودی خانم‌ها بهترین گزینه است و در سایر مواقع دلیل ندارد بخواهیم لباس زیر بپوشیم و سینه‌ها و نواحی تناسلی از جریان هوا و راحتی محروم کنیم.

این دیدگاه را نمی‌توان نقض کرد. پوشیدن مداوم و مستمر لباس زیر ممکن است آسیب‌رسان باشد اما این را هم باید در نظر گرفت که دلایل بسیاری وجود که نشان می‌دهند چرا شورت میپوشیم و سوتین می‌بندیم. این دلایل را در ادامه بررسی می‌کنیم:

 

۱. حفظ فرم مناسب بدن

پوشیدن سوتین برای خانم‌ها از افتادگی و شل شدن سینه‌ها جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد شانه و کتف افتادگی و قوز داشته باشد. البته بستن مداوم سوتین همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، می‌تواند حتی منجر به بیماری‌های خطرناکی چون تومور و سرطان شود. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم در روزهای استراحت سوتین خود را کنار بگذارید و اجازه بدهید سینه‌هایتان نفسی تازه کنند.

بیشتر بخوانید: سوتین مناسب افتادگی

در سمت دیگر، پوشیدن شلوار بدون شورت به‌خصوص برای مردان جلوه زیبایی ایجاد نمی‌کند. همچنین گاهی ممکن است زیپ یا دکمه لباس خراب شود. در این صورت با نواحی حساسی که عاری از هر پوششی هستند، چه باید کرد؟!

 

۲. جلوگیری از بروز بیماری‌ و حساسیت پوستی

جلوگیری از بیماری یکی از دلایلی است برای آنکه ما شورت میپوشیم. پوشیدن شورت هم برای مردان و هم برای زنان از بیماری‌های بسیاری جلوگیری خواهد کرد. در نبود لباس زیر، ران‌ها با هم اصطکاک پیدا می‌کنند و باعث عرق‌سوختگی، فولیکولیت و قرمز شدن پوست می‌شود. همچنین ترشحات تناسلی زنان و مردان در نبود لباس زیر باعث پخش شدن روی کشاله ران خواهند شد و تمیز نشدن این ترشحات، حساسیت، خارش و عفونت ایجاد می‌کند.

 

۳. جلوگیری از کثیف شدن لباس رویی

دستگاه تناسلی زن و مرد پس از دوران بلوغ با ترشحاتی سفید یا زردرنگ همراه است. این ترشحات طبیعی هستند و نگرانی وجود ندارد اما زمانی باید نگران باشید که لباس زیر نپوشیده‌اید و این ترشحات ممکن است به شلوار شما بچسبند و آن را لکه‌دار کنند. اگر شلوارتان نخی یا نازک باشد، این ترشحات باعث رنگی شدن قسمت رویی شلوار هم می‌شوند. یک راه مناسب برای جلوگیری از چنین وضعیتی، پوشیدن لباس زیر است. شورت‌ها با جذب این ترشحات از رنگی یا لک شدن شلوار جلوگیری می‌کنند. با پوشیدن لباس زیر، دیگر دلیل برای نگرانی نیز وجود ندارد.

 

۴. احساس راحتی در هر شرایطی

پوست نواحی تناسلی و سینه‌ها بسیار حساس است. در صورتی که شلوار یا بلوز شما از جنس‌هایی چون جین و کتان باشد، باعث بریدگی پوست این نواحی خواهد شد. فاق شلوارها از هر جنسی که باشند، معمولاً باعث ناراحتی قسمت‌های حساس می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید چرا شورت میپوشیم، کافی است یک‌بار شلوارهای بیرونتان را بدون لباس زیر بپوشید و کمی با آن راه بروید تا متوجه بخش مصیبت‌بار ماجرا شوید.

از سوی دیگر پوشیدن شورت برای خانم‌ها به آن‌ها یک حفاظ دفاعی در برابر عادت ماهیانه می‌دهد. گاهی اوقات پریود خبر نمی‌کند و ناگهان سر می‌رسد. در این مواقع اگر شورت نپوشیده باشید، اوضاع ناراحت‌کننده می‌شود. حتی اگر از کاپ قاعدگی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم لباس زیر با خود داشته باشید تا در صورت بروز هر لکه‌ای بتوانید آن را مدیریت کنید.

 

 

۵. از بین بردن بوی نواحی تناسلی

بیایید با خودمان روراست باشیم. گاهی اوقات از نواحی تناسلی بویی به مشام می‌رسد که به هیچ وجه جلوه خوبی ندارد و ممکن است دیگران نیز متوجه آن شوند. این بو ممکن است به خاطر دلایل متعددی مانند عدم رعایت نظافت، عفونت تناسلی، ترشحات بیش‌ازحد یا برخی اختلال‌ها باشد. چطور از پخش شدن چنین بویی می‌توان جلوگیری کرد؟ یک راه آن پوشیدن لباس زیر است. شورت‌هایی که از متریال‌های نخی باشند، جلوی چنین بوی نامطبوعی را می‌گیرند و استرس و نگرانی را از شما دور می‌کنند.

 

سخن نهایی

پوشیدن لباس هم گاهی می‌تواند آزاردهنده باشد، هم گاهی به‌ویژه در مواقع بحرانی به کمک افراد بیاید. چرا شورت میپوشیم؟ چون پوشیدن شورت اجازه نمی‌دهد رطوبت ناشی از شست‌وشوی نواحی تناسلی به رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها منجر شود و بیماری‌های پوستی و عفونی ایجاد کند؛ و چرا بهتر است گاهی سوتین ببندیم؟ زیرا بستن سوتین به حفظ فرم سینه‌ها کمک خواهد کرد و اجازه افتادگی آن‌ها را نمی‌دهد. در نهایت باید گفت این راحتی آدم‌ها است که تعیین می‌کند لباس زیر بپوشند یا خیر.

فروشگاه لباس زیر زنانه و مردانه ماییلدا ارائه دهنده انواع مدل های لباس زیر می باشد. ما در ماییلدا بیش از ۱۰۰۰ مدل انواع لباس زیر زنانه، اعم از انواع مدل های ست لباس زیر زنانه (ست شورت و سوتین زنانه)، انواع سوتین ورزشی و… در طرح و رنگ های مختلف به فروش می رسانیم. علاوه بر فروش لباس زیر زنانه مفتخریم که انواع مدل های لباس راحتی زنانه شیک خانگی، لباس خواب زنانه، انواع شورت مردانه و… را در طرح و رنگ های مختلف برای هر سلیقه ای به فروش می رسانیم.

 

سوالات متداول

نپوشیدن شورت باعث چه بیماری‌هایی می‌شود؟

عدم استفاده از شورت باعث ایجاد یک محیط مرطوب و مناسب برای رشد باکتری‌ها، بروز بیماری فولیکولیت و عرق‌سوختگی می‌شود.

 

آیا همیشه باید لباس زیر استفاده کنیم؟

خیر، گاهی اوقات بهتر است لباس زیرهایتان را کنار بگذارید و به پوست و اندام‌های تناسلی خود اجازه نفس کشیدن و رها بودن بدهید.

 

آیا بستن مداوم سوتین باعث بیماری می‌شود؟

بله. اگر مداوم از سوتین استفاده کنید، انگار که سینه‌هایتان را در قفس زندانی کرده باشید. این کار حتی به بیماری‌هایی چون سرطان نیز منجر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *