وبلاگ

شورت گیاهی چیست؟

Rate this post

لباس‌های نقاط حساس بدن باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا دچار آلرژی و مشکلاتی پوستی نشوید. از این ‌رو در سال‌های اخیر شورت‌هایی با الیاف طبیعی و گیاهی که دوستدار پوست هستند با استقبال بسیاری از سوی مردم مواجه شده است و افرادی زیادی به خرید این مدل‌ها روی آورده‌‌اند؛ اما برای بسیاری دلیل محبوبیت این شورت‌ها مشخص نیست و سوالشان این است که شورت گیاهی چیست و چه مزایایی دارد. به همین دلیل، ما در این مطلب از فروشگاه ماییلدا قصد داریم به‌طور کامل به معرفی شورت‌های گیاهی و الیاف مورد استفاده در آن‌ها صحبت کنیم؛ بنابراین اگر جزو کسانی هستید که قصد دارید این مدل از شورت‌ها را بخرید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

شورت گیاهی چیست؟

انتخاب لباس زیر و مخصوصاً شورت و سوتین زنانه به دلیل تماس با نقاط حساس بدن دارای اهمیت زیادی است، زیرا شورت و سوتین با جنس و کیفیت نامناسب، ابتلا به انواع بیماری‌های پوستی را افزایش می‌دهد و عواقب ناخوشایندی را در پی دارد. از‌ این ‌رو توجه به جنس و الیافی که‌ در تولید شورت استفاده می‌شود، بسیار مهم است و به سلامتی و بهداشت فردی شما کمک می‌کند.

یکی از شورت‌هایی که در سال‌های اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته،‌ شورت گیاهی است. این شورت‌ها با الیاف طبیعی و جنس نرم و لطیف خود به مدلی محبوب تبدیل شده‌اند که طرفداران بسیاری دارد. پارچه‌های گیاهی با وجود کیفیت بالا نه ‌تنها در تهیه لباس زیر،‌ بلکه برای انواع زیرپوش نیز استفاده می‌شوند و پارچه‌ای محبوب به‌حساب می‌آیند.

لازم به توضیح است که به ‌دلیل استقبال از شورت گیاهی، فروشنده‌های بسیاری جنس‌های بی‌کیفیت با الیاف مصنوعی خود را با نام گیاهی عرضه می‌کنند. به‌ همین دلیل در هنگام خرید این شورت‌ها باید کاملاً به این مورد که جنس آن از الیاف طبیعی باشد، دقت کنید تا بعد از استفاده از آن‌ها دچار حساسیت نشوید.

بیشتر بخوانید: شورتکس چیست؟

 

در شورت گیاهی از چه الیافی استفاده می‌شود‌؟

همان‌طور که گفتیم شورت‌های گیاهی از الیاف طبیعی تهیه می‌شوند، به ‌همین دلیل کیفیت بهتری دارند و با پوشیدن آن‌ها احساس راحتی می‌کنید. در ادامه مطلب شورت گیاهی چیست قصد داریم به معرفی برخی از الیاف طبیعی که در تهیه شورت‌های گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره کنیم‌.

  • پنبه: پنبه یکی از محبوب‌ترین الیاف طبیعی است که برای تولید شورت استفاده می‌شود. جنس نرم و جاذب آن موجب شده است که در زمان استفاده، بسیار راحت باشد.
  • کتان: یکی دیگر از الیاف طبیعی محبوب است که برای تهیه شورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه‌ها به دلیل بافت طبیعی دارای وزن سبکی هستند که با پوشیدن آن‌ها احساس راحتی می‌کنید.‌
  • بامبو: بامبو یک الیاف طبیعی پایدار و سازگار با محیط‌زیست است که می‌توان از آن برای تهیه شورت‌های نرم و راحت استفاده کرد. این پارچه‌ها دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی و وزن سبکی هستند که آن‌ها را محبوب کرده است.

 

مزایای شورت گیاهی

شورت‌های تولید شده با الیاف طبیعی و گیاهی در مقایسه با شورت‌هایی که با مواد مصنوعی ساخته شده‌اند، مزایای زیادی دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

قابلیت تنفس

الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان و کنف نسبت به الیاف مصنوعی قابلیت تنفس بیشتری دارند. این ویژگی به‌ این معناست که شورت‌های ساخته شده با الیاف طبیعی عرق و رطوبت کمتری را به پوست منتقل و به شما کمک می‌کنند تا خنک بمانید.

 

پایداری

الیاف طبیعی جزو منابع تجدید پذیری به‌حساب می‌آیند که نسبت به مواد مصنوعی به انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند. این مورد موجب می‌شود که شورت‌های ساخته شده با الیاف طبیعی، دوستدار محیط‌زیست باشند.

 

راحتی

الیاف طبیعی نرم و لطیف هستند، همین ویژگی آن‌ها را به انتخابی مناسب برای تهیه لباس زیر تبدیل می‌کند. همچنین این الیاف، تحریک پوست یا واکنش‌های آلرژیک کمتری به‌ همراه دارند.

 

دوام

بسیاری از الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان به دلیل ماندگاری از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند. شورت‌های ساخته شده با این الیاف در برابر سایش و شستشوی مکرر شکل و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

 

 

در زمان خرید شورت با الیاف طبیعی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در سال‌های اخیر استقبال از شورت گیاهی به‌شدت افزایش یافته است، به همین دلیل برندهای بسیاری به تولید آن روی آورده‌اند. اگر جزو کسانی هستید که به پوشیدن شورت گیاهی علاقه دارید، توجه به نکاتی که در ادامه مطلب شورت گیاهی چیست، ذکر می‌کنیم در انتخاب یک لباس زیر مناسب به شما کمک می‌کند.

  • نوع پارچه: در زمان خرید به‌ دنبال شورت‌های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان، کنف یا بامبو باشید، این مواد قابلیت تنفس دارند و در زمان استفاده، رطوبت را به خود جذب می‌کنند.
  • کیفیت: کیفیت پارچه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بادوام است و بعد از یک یا دو بار شستشو خراب نمی‌شود.
  • بهتر است به دنبال پارچه‌هایی باشید که ریز بافت هستند و سطح صافی دارند.
  • دستورالعمل‌های شستشو: دستورالعمل‌های شستشوی روی برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شورت قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را دارد یا خیر؛ زیرا برخی از الیاف طبیعی به شستن با دست نیاز دارند.
بیشتر بخوانید: معرفی انواع شورت زنانه

 

جمع بندی

شورت‌های گیاهی از الیاف طبیعی تهیه می‌شوند، به همین دلیل دارای کیفیت مناسبی هستند. در این مقاله سعی کردیم که از زوایای مختلف شورت گیاهی را بررسی کنیم و به این سوال که شورت گیاهی چیست، پاسخ دهیم. شورت‌های گیاهی از الیافی مانند پنبه، بامبو یا کتان تهیه می‌شوند و برای بسیاری از افراد که به الیاف مصنوعی حساسیت دارند، یک گزینه مناسب به‌حساب می‌آید. این شورت‌ها همچنین به ‌دلیل استفاده از الیاف طبیعی دارای مزیت‌هایی مانند قابلیت تنفس، پایداری،‌ راحتی و دوام است که آن را به‌ گزینه‌ مناسب برای افراد زیادی تبدیل کرده است. یادتان باشد که در زمان خرید شورت گیاهی به نوع پارچه، کیفیت،‌ نحوه شستشو و سلیقه و ترجیحات خود دقت کنید تا محصولی بادوام و مطابق با نیازهایتان بخرید.

فروشگاه لباس زیر زنانه و مردانه ماییلدا انواع مدل های لباس زیر را با جنس و کیفیت عالی و قیمت مناسب به فروش می رساند. ما در ماییلدا بیش از ۱۰۰۰ مدل انواع لباس زیر زنانه، اعم از انواع مدل های ست لباس زیر زنانه (ست شورت و سوتین زنانه)، انواع مدل های سوتین زنانه، انواع سوتین ورزشی و… در طرح و رنگ های مختلف به فروش می رسانیم. علاوه بر فروش لباس زیر زنانه مفتخریم که انواع مدل های لباس راحتی زنانه شیک خانگی، لباس خواب زنانه، انواع شورت مردانه و… را در طرح و رنگ های مختلف برای هر سلیقه ای به فروش می رسانیم.

 

سوالات متداول

چرا باید شورت گیاهی را انتخاب کنم؟

شورت‌های با الیاف طبیعی راحت‌تر از مدل‌هایی هستند که با الیاف مصنوعی تهیه می‌شوند. آن‌ها همچنین با محیط‌زیست سازگاری بیشتری دارند،‌ چراکه از منابع تجدید پذیر تهیه می‌شوند.

 

آیا شورت‌ گیاهی گران‌تر از شورتهای با الیاف مصنوعی است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قیمت این شورت‌ها به برند و کیفیت پارچه بستگی دارد، اما به‌طور کلی برخی از شورت‌های طبیعی به دلیل کیفیت پارچه بالاتر ممکن است گران‌تر از شورت‌های الیاف مصنوعی باشند.

 

چگونه شورت‌های گیاهی را بشوریم؟

شورت‌های گیاهی باید طبق دستورالعمل‌هایی که رو پارچه قرار دارد شسته شوند. سعی کنید از به کار بردن سفیدکننده برای شستن این لباس‌ها خودداری کنید،‌ زیرا به الیاف آن‌ها آسیب وارد می‌کند.

 

آیا شورت گیاهی برای افرادی که پوست حساس دارند بهتر است؟

شورت‌های گیاهی انتخاب خوبی برای افرادی است که دارای پوست حساس هستند، زیرا نسبت به شورت‌های با الیاف مصنوعی کمتر باعث تحریک یا واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. با این حال ذکر این ‌نکته ضروری است که پوست هر فرد متفاوت بوده بنابراین باید بر اساس نحوه واکنش پوست خود لباس زیر انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *