وبلاگ

در هنگام خرید لباس زیر به چه نکاتی باید توجه نمود؟

Rate this post

انتخاب درست لباس زیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا می تواند در ظاهر اندام افراد تاثیر گذار باشد همچنین می توانیم بگوییم که انتخاب درست لباس زیر می تواند در سلامتی هم نقش به سزایی داشته باشد.پس باید دقت لازم را در این انتخاب داشته باشیم و نکاتی که در ادامه این مطلب ذکر می شود را در نظر بگیریم تا مناسب ترین خرید لباس زیر را داشته باشیم.

حساسیت در خرید

همه ی ما برای انتخاب لباس حساسیت زیادی به خرج می دهیم تا مناسب ترین را انتخاب کنیم اما باید این مطلب را بدانیم که اگر حتی زیباترین لباس ها را انتخاب کنیم اگر لباس زیرمان مناسب نباشد لباسی که انتخاب کردیم در تن ما زیبا جلوه نخواهد کرد و فرم آناتومی بدن را به خوبی به نمایش نخواهد گذاشت.پس باید در انتخاب لباس زیر هم به اندازه ی لباس هایمان حساسیت داشته باشیم.

لباس زیرهای متنوعی در بازار موجود است که هر مدلی برای فرد خاص ویا مکان و دوره ای خاص استفاده می شود.مثلا برای رفتن به مهمانی ما از یک مدل لباس زیر خاص استفاده می کنیم و در منزل از مدلی راحت تر و انعطاف پذیرتر استفاده می نماییم. به طور مثال در صورت پوشیدن لباس دکلته مناسب تر است که از لباس زیر با جنس دانتل استفاده کنیم.

جنس مناسب لباس زیر

یکی از مهمترین نکاتی که در لباس زیر وجود دارد جنس آن می باشد.لباس های زیر حتما باید از جنس نخی انتخاب شوند. شاید زیبایی لباس زیر با جنس هایی دیگر را نداشته باشند اما برای سلامتی بدن به خصوص سلامتی بدن خانم ها و کودکان بسیار مفید می باشند.جنس نخی به دلیل بافتی که دارد موجب می شود تا هوا به راحتی در این بافت ها جریان پیدا می کند و مانع رطوبت و عرق کردن بدن شود و همین امر سبب جلوگیری ازبوی بد و بسیاری از بیماری ها بالاخص انواع عفونت ها خواهد شد.این جنس بسیار نرم و راحت است وبه هیچ عنوان باعث حساسیت و خارش پوستی نمی شود.اما این بدان معنی نیست که لباس های زیر نخی نیازی به تعویض زود به زود ندارند بلکه حتی اگر از بهترین جنس نخی هم باشند باید زود به زود تعویض شوند و به حمام بعدی موکول نشوند.

جنس هایی دیگر از جمله جنس های گیاهی(مانند پنبه، کتان و کنف) در بازار موجود است که از زیبایی بسیاری برخوردار است و بسیار شکیل به نظر می رسند و با شست و شوی زیاد هم تغییر شکل نمی دهد و می توانند بعد از جنس نخی جنس خوبی به حساب بیایند ، زیرا این جنس ها هم خاصیت جذب عرق را دارا می باشند و فضای بین لباس و بدن را خنک نگه می دارند. همچنین لباس زیرهای دانتلی(گیپوری نرم ولطیف) و با خاصیت انعطاف پذیری، جنس و بافت خوبی برای لباس ها ی زیربه شمار می آیند.

چه لباس زیرهایی مضر هستند ؟

اما لباس های زیر با جنس هایی دیگر هم در بازار یافت می شوند که دارای جنسی پلاستیکی یا نایلونی و یا الیاف مصنوعی هستند . بافت پارچه ی استفاده شده در این لباس زیر ها به گونه ایست که موجب تجمع باکتری ها و تعریق بدن در اندام های حساس انسان می شود وافرادی که از این لباس های زیر استفاده می کند به مرور زمان به انواع بیماری های تناسلی مبتلا خواهند شد و شاید باز هم دلیل این بیماری خود را درنیابند و ندانند که این جنس لباس زیر ها چقدر مضر هستند.این جنس لباس زیر ها می توانند فرد را به عفونت وقارچ و دیگر مشکلات پوستی دچار کند. علاوه بر جنس لباس زیر باید مانع رسیدن و ماندن رطوبت در لباس زیر شویم.زیرا قارچ ها معمولا در محیط گرم و مرطوب رشد میکنند پس باید بعد از استفاده از آب از دستمال کاغذی استفاده کنیم تا از هرگونه قارچی در امان باشیم.

پس لباس زیرها به خصوص لباس زیرهایی که به صورت روزانه استفاده می شود حتما باید از جنسی با الیاف طبیعی و نخی برخوردار باشند تا سلامتی فرد را به خطر نیندازند.

انتخاب سایز مناسب

انتخاب سایز لباس زیر بعد از جنس آن بسیار مهم است.لباس زیر تنگ موجبات عفونت را در خانم ها فراهم می کند وحتی می تواند منجر به بیماری های شدیدتری گردد از طرف دیگرهم لباس زیر گشاد ظاهر زیبایی ندارد و زیاد مورد پسند واقع نمی شود.پس باید سایزی انتخاب شود که درست اندازه ی افراد باشد و مشکلی برای آن ها ایجاد نکند وفرد در آن احساس راحتی نماید. تنگی لباس‌ زیر‌در ناحیه لگن،‌ ‌زانو، سینه و حلقه آستین ها منجر به ایجاد خستگی، کبودی و کوفتگی این نواحی می شود. از این گذشته لباس زیر تنگ با اثر فشار موضعی بر بدن سبب بروز نوعی کهیر به نام کهیر فشاری می شود.

افرادی که از بالاتنه کوچکی برخوردار هستند می توانند این عیب را با خرید لباس زیرهای مناسب برطرف کنند.لباس زیر هایی که دارای لایه و پوشش های خاصی هستنند و بالا تنه را بزرگتر نشان می دهد.

همچنین لباس زیری که درسیکل قاعدگی استفاده می شود حتما باید از جنس نخی و الیاف طبیعی باشد و به صورت جداگانه تهیه و در این دوران استفاده شود تا از بروزعفونت و مشکلات ناشی از این دوران جلوگیری نماید.

نحوه شست و شو مناسب

لباس زیر خود را حتما با دست بشویید و در ماشین لباسشویی نیندازید زیرا در ماشین لباسشویی انواع میکروب ها مربوط به لباس های چرک دیگر وجود دارد که می تواند وارد این لباس زیرها شود و به راحتی پاک نشود پس برای سلامتی و اطمینان بیشتر لباس زیر خود را با دست بشویید و از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید.

نکته مهم

یکی از نکاتی که بعد از خرید لباس زیر حتما باید رعایت شود شست و شوی آن لباس با آب ولرم و مایع لباسشویی می باشد که حتما باید انجام شود و پس از شست و شو توسط نور آفتاب کاملا خشک شود تا به طور کامل میکروب زدایی انجام بگیرد.زیرا ممکن است در تهیه ی این لباس و یا در مرحله ی فروش دست چندین نفربا این لباس زیردر تماس بوده باشد که از تمیزبودن آن دست ها نمی توان اطمینان داشت. که خواه ناخواه موجب آلوده شدن لباس زیر شده است.

سلامت ، راحتی و زیبایی از جمله موارد مهم در خرید می باشند امید آنکه شما را در خرید لباس مناسب یاری داده باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *