وبلاگ

دوخت و طراحی لباس زیر

Rate this post

طراحان لباس همواره در تلاش هستند تا لباسی را طراحی نمایند که متناسب با آناتومی بدن انسان باشد شیک به نظر بیاید و انسان ها در آن لباس ها احساس راحتی کنند.

اما  در مورد طراحی لباس زیر با اینکه کوچک است و قیمت چندانی هم ندارد اما از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بیشتر از لباس های دیگر با پوست بدن و عضوهای حساس بدن ارتباط مستقیم دارد و باید در انتخاب جنس و مدل ودوخت آن دقت لازمه به کار برود.

برای مثال ما دراین یادداشت می خواهیم انواع دوخت و طراحی سوتین ها و شرت ها را مورد بررسی قرار دهیم.

دوخت و طراحی

سوتین های دانتل در عین زیبایی بسیار نرم و راحت هستند به علت اینکه از جنسی کشی برخوردار هستند درست قالب اندام می شوند و اندام را به درستی نشان می دهند وحساسیتی برای پوست بدن ایجاد نمی کنند.این مدل سوتین برای هر نوع اندامی مناسب است و فرم زیبایی به اندام خواهد داد. سوتین اسفنجی برای سینه های کوچک طراحی شده است و می تواند اندام را بسیار شکیل و با اندازه ای مناسب و بزرگتر از سایز واقعی نشان دهد.البته برخی که سینه های بزرگی دارندو دوست دارند سایزش کوچکتر باشد هم از این محصول استفاده می کنند زیرا اسفنج درون این سینه بندها موجب عرق کردن می شود و منجر به کوچک تر شدن اندام می گردد.اغلب فنری هم در زیر این لباس قرار می هند تا اندام بهتر فرم بگیرد و شکلی گرد داشته باشد.برای سینه های بزرگ می شود از سوتین هایی که وسطشان پارچه ی بیشتری استفاده شده و اندام از آن بیرون نمی آید استفاده نمود همچنین سوتین هایی که در پایین از کش پهن استفاده کرده اند هم لباس مناسبی برای کسانی که سینه های بزرگی دارند می باشد.سوتین های نخی برای فصل گرما و برای استفاده در منزل طراحی شده اند تا در آن راحت باشید وبه راحتی کارهای روزمره ی خود را انجام دهید.سوتین های فنری از یک فنر در زیر استفاده کرده اند که موجب حفظ فرم گرد اندام خواهند شد البته ممکن است بسیاری از این مدل فنری استقبال نکنند زیرا اگر دوخت آن به خوبی انجام نشده باشد ممکن است پس از مدتی از جای خود در برود و موجب اذیت گردد که این سوتین ها بدون آن فنر هم جلوه ی زیبایی ندارند.

سوتین های دیگری هم در بازار یافت می شوند که به سوتین های پشت گردنی معروف هستند.بند این سوتین ها پشت گردن قرار می گیرد و برخی علاقه ی زیادی به این مدل دارند.

سوتین های دیگری هم طراحی شده است که تنها نیمی از سینه را می پوشاند و برای لباس های دکلته جلوه ی زبیایی ایجاد می کند.

مدل های مجلسی هم وجود دارند که این مدل ها اکثرا مناسب مراسم هستند و برای زیر لباس های دکلته و مجلسی از آن ها استفاده می کنند تا لباس شیک تر در تن قرار بگیرد وهمچنین بندهای نامرئی هم برای سوتین های مجلسی در نظر گرفته شده است تا در لباس های دکلته دید نداشته باشد و مدرن تر به نظر بیاید.در بازارانواع و اقسام سوتین در مدل های مختلف برای هر سلیقه و اندامی طراحی و دوخته شده است که متناسب با نیاز خود می توانید این سوتین ها را خریداری نمایید و از آن استفاده کنید.

جنس لباس زیر

نکته ی دیگر در مورد نخی است که برای دوخت لباس زیر استفاده می شود این نخ باید از جنس نرم و لطیفی باشد و دارای استحکام خوبی هم باشد و نباید زبر و یا از جنس پلاستیک باشد.همچنین کش های استفاده شده در انواع سوتین ها هم باید نرم و انعطاف پذیر باشند تا حساسیتی برای پوست ایجاد نکنند.

و این کش ها نباید پس از چند بار شست و شو خاصیت کشسانی خود را از دست داده و دفرمه شوند

زیرا موجب می شوند سوتین شل شود و دیگر فرم زیبایی نداشته باشد و کارایی سوتین از بین برود.

توجه داشته باشید در هر صورتی از هر مدل سوتینی که استفاده می کنید شب هنگام خواب حتما آن را باز کنید و در بیاورید تا به سلامتی هر چه بیشتر خود کمکی کرده باشید.

نکته مهم

در مورد شرت ها(مردانه,زنانه) هم همین مطلب صدق می کند نخ و کشی که در آن ها استفاده می شوند باید بسیار با کیفیت باشند و با شست و شو استفاده ی مداوم خاصیت خود را از دست ندهند.

دیده می شود که برای دوخت شرت ها از سر دوز استفاده می شود و در واقع دوختی صورت نمی گیرد این سر دوزها در مدت کوتاهی در می روند و لباس به طور کل بلا استفاده می شود.

نقش دوخت

دوخت مناسب و مقاوم در یک لباس زیر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا لباس زیر لباسی است که باید توسط دست و به طور مداوم شسته شود پس اگر دوخت مناسبی نداشته باشد فورا دوخت آن دچار مشکل می شود.و پاره خواهد شد.پس لباس زیری را خریداری کنید که حتما به صورت حرفه ای دوخته شده باشد وطراحی مناسب و زیبایی را داشته باشد.

انواع لباس زیر

انواع و اقسام برش ها و دوخت ها برای شرت های مردانه و زنانه در بازار وجود دارد که برخی از این شرت ها دارای پاچه هستند و مورد پسند بعضی افراد می باشد اما شرت هایی به صورت هفتی هم طراحی و دوخته می شود که راحت تر به نظر می آید اما برخی افراد که به کش دور پا عادت ندارند ترجیح می دهند از شرط های پاچه دار استفاده نمایند.

یکی از نکاتی که لازم است در این مطلب گفته شود استفاده از لباس زیرهای شیک و زیباست که می تواند اعتماد به نفس خوبی را بالاخص در خانم ها ایجاد کند.ممکن است از این حرف خنده تان بگیرد زیرا لباس زیر را کسی نمی بیند و متوجه نمی شود که شما چه نوع لباس زیری به تن کرده اید اما مگرمهم تر ازنظر خودتان هم وجود دارد ؟خودتان وقتی لباس زیرفانتزی زیبایی به تن می کنید که از طرح و دوختی با کیفیت بهره می برد احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت .پس بهتر است فقط در هنگام خواب از لباس های زیر قدیمی تر و معمولی تر استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *