وبلاگ

چگونه از دیجی کالا خرید کنیم

Rate this post

راهنمای خرید از دیجی کالا.

در این نوشته قصد داریم به شما خریداران اینترنتی وبسایت دیجی کالا، نکاتی را متذکر شویم که در نگاه اول ساده به نظر خواهند رسید، اما میتوانند به شما کمک نمایند تا خرید بهتری داشته باشید و کالای دریافتی شما بیشتر مطابق با خواسته ی شما باشد.

در قدم اول بیایید بیشتر با خود دیجی کالا آشنا شویم.

دیجی کالا یکی از فروشگاه های اینترنتی ایران است و شاید بهتر بتوان گفت که بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است. اما در چندسال اخیر یک تغییر بزرگ در آن رخ داده است. دیجی کالا تبدیل به مارکت پلیس شده است. بدین معنی که علاوه بر خود دیجی کالا، سایر شرکت ها و افراد نیز میتوانند کالاهای خود را در دیجی کالا عرضه نمایند. این موضوع به خودی خود، بسیار مثبت است. زیرا اضافه شدن هزاران فروشنده، بازار را رقابتی کرده و فروشندگان را مجاب ساخته است تا کالاها را با کمترین قیمت ممکن عرضه نمایند. اما یک اشکال عمده نیز وجود دارد. دیگر استانداردهایی که دیجی کالا برای تامین کالاهای خود داشت رعایت نمیگردد و هر فروشنده ای استانداردهای خاص خود را دارد و بعضا ممکن است این استانداردها بالاتر از استانداردهای دیجی و یا پایین تر باشد.

پس چه کنیم که خرید بهتری داشته بشیم؟

فراموش نکید که شما درحال خرید از وسایت دیجی کالا هستید. ولی مهم است که کالای شما توسط چه شخصی تامین میگردد. خود دیجی کالا و یا سایر فروشندگان. هیچ برتری نسبت به این که شما کالایتان را از خود دیجی کالا بخیر و یا سایرین وجود قطعی ندارد. سایر فروشندگان ممکن است تولید کننده ی کالا باشند و کالای خود را با قیمتی باورنکردنی عرضه نمایند و یا ممکن است از جمله فروشندگانی باشند که تعدادی کالا را از بازار تهیه کرده اند و با قیمتی بالا برای عرضه گذاشته اند.

برای خرید مناسب، اگر کالای انتخابی شما چند فروشنده ی مختلف دارد، صفحه ی هر یک از این فروشندگان را بررسی نمایید. زمان همکاری او با دیجی کالا و نظرات مشتریان را در نظر بگیرید. همچنین اگر میخواهید کالایتان سر وقت بدستتان برسد بهتر است امتیازات عملکرد فروشنده را که زیر نام آن نوشته شده است را نیز در نظر بگیرید.

اما یک چیز مهم را فراموش نکنید. نظرات کاربران. نظرات را مطالعه بفرمایید. اما به فروشنده ای که کالا را به آن نظر دهنده فروخته نیز دقت نمایید. ممکن است نظرات به دو دسته تقسیم شوند. نظرات مثبت که فرضا از فروشنده ی الف خرید کرده اند و نظرات منفی که مربوط به فروشنده ب می باشند. پس عقل سلیم آنجا حجم خواهد کرد کالا را از فروشنده ی الف خرید نمایید، حتی با قیمت اندکی بالاتر.

کالا را نیز بررسی کنید:

شما قرار است کالایی را خریداری کنید، وقتی امکان آن را ندارید که خود کالا را از نزدیک ببینید پس حتما تمام مشخصات گفته شده در توضیحات کالا را مطالعه نمایید. توجه داشته باشید، در صورت تفاوت کالای دریافتی شما با هر یک از توضیحات و یا تفاوتی در تصاویر کالا، به شما این حق را خواهد داد تا طبق قوانین دیجی کالا، کالا را عودت دهید.

کلام آخر

فراموش کنید، دیجی کالا هم اکنون همچون یک پاساژ بزرگ است. پاساژی که مغازه های آن را اجاره داده است و هزینه ی خود را از طریق همان اجاره ها بدست می آورد. همچنین در بهترین نقطه ی این پاساژ یک مغازه ی بزرگ برای عرضه ی محصولات خود دیجی کالاست. حال شمایید که باید بگردید و انتخاب کنید! ممکن است کالای درخواستی شما در یک مغازه ی کوچک در طبقات بالایی پاساژ با قیمت مناسب تری عرضه گردد. و یا همان قیمت باشد ولی با امکانات بالاتر. هرگز خود را محدود به خرید از هیچ مغازه ای نکنید، البته که آدرس مغازه هایی که کالاهایشان به نظر شما جذاب و خوش قیمت است را ذخیره کنید.

خاطر نشان میگردد این نوشتار به قلم یکی از فروشندگان دیجی کالاست، که تجربیات خود را با شما در میان گذاشته بوده است. پس این متن هرگز به تایید دیجی کالا نرسیده و تنها به عنوان پیشنهاد به خریداران محترم اعلام میگردد. نهایتا هر کس مسئولیت کالاهای خریداری خود را برعهده خواهد داشت. همچنین استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *