وبلاگ

شورت سرجی فیکس چیست؟

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

احتمالاً برای شما پیش آمده است که عمل سزارین یا هر عمل دیگری انجام داده‌ و پانسمان نسبتاً بزرگی بر روی شکمتان یا سایر نواحی بدنتان قرار داده‌اند. در این حالت استفاده از لباس زیر به‌راحتی گذشته نیست و احتمالاً به زخمتان فشار بیاورد. از طرفی ممکن است نگران دوران قاعدگی‌تان باشید که چطور قرار است با شورت‌هایی که دارید، آن را از سر بگذرانید. نگران نباشید. با خرید شورت‌های سرجی فیکس خیالتان از بابت پانسمان و عادت ماهیانه‌تان راحت باشد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لباس زیر زنانه ماییلدا قرار است به سراغ این شورت‌ها برویم و ببینیم شورت سرجی فیکس چیست و چه کاربردهایی دارد.

 

شورت سرجی فیکس چیست؟

سرجی فیکس نوعی پانسمان از الیاف پلیمری است که بیشترین کاربرد را در پزشکی و برای محافظت از محل زخم و جراحی دارد. این پانسمان از بافت توری‌شکلی برخوردار است و آن را هم به‌صورت بانداژی برای سر و سایر نقاط بدن و هم به شکل شورتکس برای بانوان طراحی می‌کنند. سرجی فیکس از پلی آمید و پلی اورتان ساخته می‌شود و قابلیت یک‌بار مصرفی دارد. پس از هر بار استفاده می‌توان سرجی فیکس‌ها را دور انداخت، اما برخی از آن‌ها را می‌توان چندین بار بهره گرفت.

سرجی فیکس از خاصیت کشسانی برخوردار است؛ به‌طوری که از بخش طولی می‌تواند تا دو برابر گسترش پیدا کند و از بخش عرضی نیز تا ده برابر می‌تواند باز شود. به همین علت استفاده از شورتکس‌های سرجی فیکس برای بانوانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، بسیار راحت‌تر از لباس زیرهای معمولی است.

اما می‌رسیم به اینکه شورت سرجی فیکس چیست و چرا این شورت طراحی شده است. شورت سرجی فیکس (surgifix) از الیاف بهداشتی پنبه تولید می‌شود و به همین علت حساسیتی ایجاد نمی‌کند و در تماس با پوست باعث قرمزی یا خارش نخواهد شد. این شورت‌ زنانه برای بانوان مناسب است و در زمان‌های مختلفی می‌توانند از آن استفاده کنند. از آنجایی که این شورت‌ها نرم و ارتجاعی هستند، پوشیدن آن‌ها نه مزاحمت‌ برانگیز است و نه آسیبی به محل پانسمان وارد می‌کند.

 

 

ویژگی‌های مهم شورت سرجی فیکس

شورت‌های سرجی فیکس که اغلب در بخش پزشکی به کار می‌روند، از ویژگی‌های مختلفی برخوردارند. این ویژگی‌ها در اغلب آن‌ها ثابت است؛ زیرا اکثر این شورت‌ها طراحی و کاربری یکسانی دارند. حالا بیایید ببینیم مهم‌ترین ویژگی‌های شورت سرجی فیکس چیست:

  • این شورت‌ها ارتجاعی‌اند و می‌توانند تا چندین برابر کش بیایند.
  • به علت خاصیت کشسانی، این شورت‌ها فشاری به پانسمان و محل زخم وارد نمی‌کنند.
  • این شورت‌ها در جای خود فیکس می‌شوند. در واقع به لگن و ران می‌چسبند و گشاد نیستند. به همین علت اگر محل پانسمان در همان محدوده شورت باشد، این شورت‌ها می‌توانند پانسمان را محکم نگه دارند و از جابه‌جایی آن جلوگیری کنند.
  • شورت‌های سرجی فیکس اغلب به‌راحتی و برای هر سایزی کش می‌آیند اما برخی از آن‌ها سایزبندی دارند و بهتر است هنگام خرید به این نکته دقت کنید که آیا فری‌سایز است یا دارای سایزبندی.
  • شورت‌های سرجی فیکس اغلب یک‌بار مصرف‌اند و توصیه می‌شود پس از یک و حداکثر دو بار استفاده آن را دور بیندازید.

 

 

شورت سرجی فیکس چه کاربردی دارد؟

بانوانی که عمل جراحی داشته‌اند و نمی‌توانند از شورت‌های معمولی استفاده کنند، می‌توانند از شورت‌های سرجی فیکس بهره ببرند. همچنین این شورت‌ها را می‌توان در زمان‌های عادت ماهیانه هم استفاده کرد. این شورت‌ها از یک لایه پلی اورتان و پلی آمید تولید می‌شوند که توسط الیاف پنبه پوشانده خواهند شد. به همین علت کاملاً بهداشتی و ضدحساسیت هستند. همچنین افرادی که سالخورده و پیر هستند، نمی‌توانند در طولانی‌مدت کنترل ادرار داشته باشند و از پدهای بهداشتی بهره می‌برند، می‌توانند از این شورتکس‌ها استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید: انواع شورت زنانه

نکته مهم درباره این شورتکس‌ها آن است که با توجه به قابلیت ارتجاعی که دارند، می‌توانند تا چندین سایز بزرگ شوند؛ بنابراین خانم‌هایی که پس از زایمان سزارین یا طبیعی بهتر است از پدهای بزرگ استفاده کنند، می‌توانند خیالشان از بابت راحت بودن این شورت‌ها آسوده باشد. در این مواقع این شورت‌ها بسیار راحت‌تر و نرم‌تر از شورت‌های معمولی به کمک خانم‌ها می‌آیند؛ اما می‌دانید نکته مهم درباره شورت سرجی فیکس چیست؟ اینکه سعی کنید زیاد از این مدل شورت‌ها استفاده نکنید. چرا؟ در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

 

نکات مهم درباره استفاده از شورت سرجی فیکس

اگر قصد استفاده از شورت سرجی فیکس را دارید، بهتر است به برخی نکات توجه داشته باشید.

  • همان‌طور که گفتیم این شورت‌ها یک‌بار مصرف هستند. استفاده زیاد از این شورت‌ها می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی و خارش شود.
  • قیمت این شورتکس‌ها زیاد نیست و می‌توانید هر بسته از آن‌ها را با قیمتی مناسب از داروخانه‌ها تهیه کنید.
  • استفاده زیاد از شورت سرجی فیکس و دور انداختن آن باعث آسیب رسیدن به طبیعت و محیط زیست خواهد شد.
  • یکی از نکات مهم درباره شورت‌های سرجی فیکس آن است که امکان شست‌وشوی آن‌ها وجود ندارد. در صورتی که بخواهید آن را بشویید و دوباره استفاده کنید، ممکن است به بیماری‌های عفونی دچار شوید.
  • نکته مهم دیگر اینکه استفاده طولانی‌مدت از شورت‌ سرجی فیکس می‌تواند باعث زخم شدن پوست، بریده شدن قسمت‌های حساس و اصطکاک پوست ران شود. به همین علت توصیه می‌کنیم جز در مواقع لزوم از این مدل شورت‌ها استفاده نکنید.

 

سخن نهایی

شاید در داروخانه‌ها بسته‌بندی شورتکس‌های سرجی فیکس را دیده باشید و در این صورت از خود بپرسید شورت سرجی فیکس چیست. سرجی فیکس نوعی پانسمان توری و مشبک از الیاف پلی آمید و پلی اورتان است که قابلیت کشسانی و ارتجاعی دارد و به دو صورت بانداژ و شورتکس طراحی می‌شوند. شورت‌های سرجی فیکس می‌توانند تا چندین برابر بزرگ‌تر شوند و کش پیدا کنند. این مدل شورت‌ها جای پانسمان و زخم را فیکس می‌کنند و ثابت نگه می‌دارند. به همین علت برای کسانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، بهترین جایگزین برای شورت‌های معمولی است.

فروشگاه لباس زیر زنانه و مردانه ماییلدا ارائه دهنده انواع مدل های لباس زیر می باشد. ما در ماییلدا بیش از ۱۰۰۰ مدل انواع لباس زیر زنانه، اعم از انواع مدل های ست لباس زیر زنانه (ست شورت و سوتین زنانه)، انواع مدل های سوتین زنانه، انواع سوتین ورزشی و… در طرح و رنگ های مختلف به فروش می رسانیم. علاوه بر فروش لباس زیر زنانه مفتخریم که انواع مدل های لباس راحتی زنانه شیک خانگی، لباس خواب زنانه، انواع شورت مردانه و… را در طرح و رنگ های مختلف برای هر سلیقه ای به فروش می رسانیم.

 

سوالات متداول

شورت سرجی فیکس چیست؟

شورت سرجی فیکس نوعی شورت ساخته شده از الیاف پنبه و پلیمری است که بافتی مشبکی، خاصیتی کشسانی و امکان یک‌‌بار مصرفی دارند.

 

چه کسانی از شورت سرجی فیکس استفاده می‌کنند؟

خانم‌هایی که عمل زایمان از سر گذرانده‌اند یا در دوران عادت ماهیانه هستند یا افراد سالخورده‌ای که نمی‌توانند کنترل ادرار خود را داشته باشند، می‌توانند از این مدل شورتکس‌ها استفاده کنند.

 

شورت سرجی فیکس از چه الیافی تولید می‌شود؟

این شورت‌ها که توری هستند و گاهی با روکش الیاف پنبه طراحی می‌شوند، از پلی آمید و پلی اورتان به تولید می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *