وبلاگ

بهداشت لباس زیر زنانه

Rate this post

همه ما می دانیم که بهداشت لباس زیر مورد استفاده خانم ها به علت اینکه با پوست حساس ترین عضو بدن به طور مستقیم در ارتباط است از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.پس باید در رعایت بهداشت فردی خود کوشا باشیم تا به انواع بیماریهای عفونی واژن دچار نشویم.
نکاتی در مورد بهداشت لباس زیر وجود دارد که شاید خانم هایی باشند که از آن آگاه نباشند. پس بهتر است با ما همراه شوید تا از اطلاعات مفید این مقاله استفاده نمایید.

جنس مناسب
نکته ای که به خوبی اطلاع رسانی شده است و تقریبا همه ی خانم ها از آن مطلع هستند جنس نخی لباس زیر است.اما شاید به خوبی دلیل مفید بودن لباس زیر نخی برای بدن را ندانند.لباس زیر نخی موجب جذب رطوبت به خود می شود وهوا در آن به راحتی به گردش در می آید.همین امر مانع تجمع باکتری در لباس زیر می شود.پس خواهشا از لباس زیرهای با جنس پلاستیکی استفاده نکنید و سلامتی خود را در خطر نیاندازید.

نحوه صحیح استفاده
همواره سعی داشته باشید که لباس زیرتان را روزانه تعویض کنید زیرا لباس زیرحتی اگر از بهترین جنس هم باشد پس از مدتی آلوده می شود. یک خانوم به هر حال روزانه چنین بار به دستشویی می رود و ممکن است آلودگی بسیار کوچک در لباس زیرش باقی بماند اگر تعویض نشود این آلودگی بیشتر می شود و ممکن است عفونتی ایجاد کند.به علاوه بعضی از بانوان ترشحات بیشتری دارند و بعضی کمتر شاهد این ترشحات هستند.افرادی که بیشتر ترشح از آن ها خارج می شود می توانند روزی دوبار و یا حتی سه بار لباس زیرشان را تعویض نمایند.همچنین می توانند از پدهای مخصوص که در فروشگاههای بزرگ و دارو خانه ها وجود دارد هم استفاده نمایید البته اگر حساسیتی نسبت به آنها نداشته باشید.افرادی که کمتر درگیر این ترشحات هستند می توانند زمان بیشتری از یک لباس زیر استفاده نمایند اما در حالت کلی می گوییم روزی یک بار لباس زیر را تعویض کنید تا از آلودگی های احتمالی در امان باشید.
همچنین پدهای بهداشتی که در دوران قاعدگی استفاده می شوند بر روی لباس زیر قرار می گیرند و به لباس زیر می چسبند .بهتر است لباس زیرهایی که در این چند روز استفاده می کنیم را از لباس زیرهای اصلی جدا بنماییم و در هر سیکل قاعدگی تنها از همان لباس زیرها استفاده نماییم تا بهداشت فردی را به خوبی رعایت کرده باشیم.

لباس زیر های تنگ
لباس زیرهای تنگ برای بدن بسیار مضر هستند نه جلوه ی زیبایی دارند و نه از نظر بهداشتی مناسب هستند.بعضی از خانم ها هستند که برای لاغری از این لباس زیرهای تنگ و گن ها استفاده می کنند.اما باید گفت که این لباس های تنگ مانع گردش خون در آن قسمت بدن خواهند شد و می توانند انواع بیماری ها را به وجود بیاورند و باعث سوزش و خارش گردند.
به علاوه بانوانی که از این لباس ها استفاده می کنند به دلیل اینکه تنگ است و نمی توانند به راحتی آن را از تن در بیاورند دستشویی خود را بیشتر نگه می دارند و به همین راحتی به کلیه و مجاری ادراری خود آسیب می رسانند.

روش های از بین بردن بیماری
برای بانوانی که زود به زود دچار عفونت ها و قارچ ها می شوند پیشنهاد می کنیم شب ها و هنگام استراحت بدون لباس زیر بخوابند این کار موجب می شود دهانه واژن هوا بخورد و رطوبت به وجود آمده در این دهانه خشک شود.واین خشکی موجب خواهد شد رشد باکتری ها کمتر شود و کم کم از بین برود.بعضی از افراد هستند که دوست ندارند بدون لباس و برهنه بخوابند این عزیزان می توانند از شلوارهای گشاد و نخی استفاده کنند ومدام این شلوارها را بشویند تا آلودگی در آن نمانده باشد.
اما در طول روز که همیشه در حال حرکت هستید و راه می روید و می نشینید ناحیه حساس بدن ممکن است با هر پارچه ی دیگری در تماس باشد و بدتر آلوده شود ولی اگر لباس زیر به تن داشته باشید می توانیم بگوییم که از ناحیه حساس بدن شما از آلودگی های بیرونی محافظت هم خواهد شد.اما باید در حفظ بهداشت همین لباس زیر هم دقت لازم را داشته باشیم.

ورزشکاران
بانوانی که ورزش می کنند و ورزشکار هستند هم باید بیشتر مراقب لباس زیر خود باشند زیرا بیشتر از افراد دیگر عرق می کنند و این عرق اگر در لباس زیر ماندگار شود ممکن است باعث بروز عفونت های واژن گردد. پس حتما از لباس زیرهای نخی باید استفاده کنند که این عرق جذب شود و حتما پس از ورزش دوش بگیرند و یا حتما لباس زیر خود را تعویض نمایند و برای سلامتی بیشتر بهداشتی تر عمل کنند.

به عنوان نکته ی آخر هم حتما به نحوه ی شست و شوی لباس خود دقت نمایید. در مقاله ی نحوه ی شست و شو لباس زیر زنانه میتوانید بیشتر با این موضوع آشنا شودی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *