وبلاگ

بلک فرایدی کی است؟

Rate this post

بلک فرایدی چیست؟ جمعه سیاه چه زمانی است یا کی است؟ بلک فرایدی در ایران چگونه است؟ جمعه سیاه چه تفاوتی با بلک فرایدی دارد؟ این ها سوالاتی است که در این نوشته به آن ها پاسخ خواهیم داد.

بلک فرایدی یا بلکفرایدی به انگلیسی Black Friday یا جمعه سیاه میباشد. این جمعه آخرین جمعه ی ماه نوامبر میباشد. در این روز به خصوص در یک ۲۴ ساعت، تمام فروشگاه های بزرگ محصولات خود را با تخفیف های ویژه به مشتریان عرضه میکنند. نه فقط محصولات قدیمی و اصطلاحا ته انباری که محصولات جدید و به روز خود را نیز در این روز با قیمت های شکفت انگیزی عرضه میکنند و این میشود که شما هر سال حتی در تلویزیون شاهد صحنه هایی از حجوم مشتریان برای خرید هستید.

این فروش ویژه به مشتریان اجازه میدهد قبل از شروع سال جدید میلادی محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه نمایند. همینجا یک تفاوت فرهنگی ملاحظه میکنید. پیش از عید ، در اسفند ماه هیچ فروشگاهی تخفیف نمیگذارد. زیرا اسفند را فصل خرید میدانند اما فروشگاه های بین المللی و حتی محلی در خارج از کشور در این روز، سعی میکنند با کاهش سود خود مشتریانشان را راضی کنند.

بلک فرایدی در ایران

بلکفرایدی در ایران از فروشگاه های اینترنتی آغاز شد و کم کم به فروشگاه های محلی و حقیقی نیز رسیده است. اما چه کسی سردمدار این تخفیف بود؟

دیجی کالا همیشه روز مخصوص به خود یعنی یلدا را داشت، و بامیلو تلاش میکرد تا جمعه ی سیاه را در ایران تقویت کند. بنرهای زرد مشکی بامیلو آن روزها که بامیلویی وجود داشت، همه را به یک خرید خود و با تخفیف ترقیب میکرد.

سال ۹۷ دیجی کالا سعی کرد با کمپین تبغلیاتی تحت عنوان یک هفته به خرید که از جمعه ی سیاه آغاز میشد به جنگ این کمپین برود. شعار دیجی کالا در این کمپین این بود که چرا فقط یک روز؟ یک هفته با قیمت های ویژه خرید کنید.

اما سال ۹۸ دیگر رقیبی به عظمت بامیلو وجود نداشت. تنها سایت های فروش اینترنتی و صفحات اینستاگرام بودند. دیجی کالا این بار با عنوان بلک فرایدی جلو آمد و فروش فوق العاده ای را برای خود رقم زد. فروشی که در گزارش عملکرد سال ۹۸ دیجی کالا به عنوان یکی از پرفروش ترین روزهای دیجی کالا نام برده میشود. حتی به نظر نگرانده از یلدای ۹۸ نیز قویتر.
و حال رسیده ایم به نزدیکی بلک فرایدی ۹۹ – حراجمعه ۹۹

بلک فرایدی ۹۹ مصادف با ۷ ام نوامبر ۲۰۲۰ به تاریخ ۷ آذر ۹۹ خواهد بود.

در این بین هر فروشگاه حقیقی و مجازی برای خود برنامه ی ویژه ای خواهد داشت.

ماییلدا نیز سعی میکند با قراردادن کد های تخفیف به شما مشتریان عزیز در داشتن تجربه ی خرید بهتر کمک کند.

اما دیجی کالا برنامه ای طولانی تر را آماده کرده است. آنها وعده داده اند از ۷ ام آدر ماه ۹۹ تا ۹ آذر ۹۹ که یک روز نگارشی زیباست، ۹/۹/۹۹ تخفیف های ویژه ای را درسایتشان شاهد خواهیم بود.

البته دور از ذهن نیست که دیجی کالا تلاش اصلی خود را برای یلدای ۹۹ نگاه دارد.

برادران محمدی در آخرین گردهمایی فروشندگان دیجی کالا تاکید داشتند که امسال تبلیغات زیادی برای این روز خاص خواهند داشت و از تمام امکانات از بیلبرد تا تبلیغات تلویزیونی استفاده خواهند کرد.

باید منتظر باشیم و ببینیم.

پیشنهاد میگردد برای اطلاع نحوه ی کارکرد تخفیف های دیجی کالا نوشته ی : حراج های دیجی کالا را مطالعه فرمایید.

خاطر نشان میگردد این نوشتار به قلم یکی از فروشندگان دیجی کالاست، که تجربیات خود را با شما در میان گذاشته بوده است. پس این متن هرگز به تایید دیجی کالا نرسیده و تنها به عنوان پیشنهاد به خریداران محترم اعلام میگردد. نهایتا هر کس مسئولیت کالاهای خریداری خود را برعهده خواهد داشت. همچنین استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *