وبلاگ

شورت دونفره چیست؟

شورت دونفره چیست؟
۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

شورت جزوی از لباس‌های زیر به حساب می‌آید که در طرح‌ها و جنس‌های مختلف، برای کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. شورت‌ها معمولا زیر لباس‌های اصلی پوشیده می‌شوند و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها، جلوگیری از تماس مستقیم نواحی حساس بدن با لباس‌های بیرونی و آلودگی‌های احتمالی است. با این حال بسته به کاربرد، برخی شورت‌ها به عنوان لباس بیرونی نیز به کار می‌روند که از جمله آن‌ها می‌توان به شورت دونفره اشاره کرد؛ اما شورت دونفره چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از وبلاگ فروشگاه لباس زیر زنانه و مردانه ماییلدا به این سوال پاسخ می دهیم.

 شورت دونفره چیست؟

شورت دونفره چیست؟

احتمالا با دیدن کلمه «دونفره» این گمان در ذهن شما به وجود آمده که این شورت، برای استفاده توسط دو نفر ساخته شده است! البته چنین شورتی برای ایجاد صمیمیت بی زوجین طراحی شده، هر چند به رسمیت شناخته نمی‌شود.

شورت دونفره‌ای که نام احتمالا نام آن را بارها پست ویترین فروشگاه‌های واقعی و مجازی مشاهده کرده‌اید، در اصل شورت دوکاره (۲-in-1) و در حقیقت شورت دویدن (شورت رانینگ) است که مخصوص ورزشکاران ساخته شده و محبوبیت بسیاری نزد آن‌ها دارد و در مدل های شورت مردانه و زنانه تولید می شود.

اگر طرفدار دویدن یا ورزش‌هایی مثل تنیس هستید که دوندگی در آن‌ها حرف اول را می‌زند، بدون شک متوجه شده‌اید که برای آسودگی و سلامت جسم خود، باید دور شورت‌های معمولی را خط بکشید. هر شورت، کاربرد خاصی دارد و نمی‌توان برای فعالیت پرجنب‌وجوشی مثل دویدن، از شورت‌های نخی، گیاهی یا پلاستیکی معمولی استفاده کنید.

به لطف پیشرفت در صنعت پوشاک، امروزه شورت‌های دوکاره با اسامی مختلف مثل شورت دونفره، شورت دو در یک (۲-in-1) و یا شورت مخصوص دویدن (Running Short) برای ورزشکاران مشتاق به دویدن عرضه شده که می‌تواند راحتی، مراقبت و تهویه مناسب را حین دویدن فراهم آوردند.

احتمالا پیش خود فکر می‌کند که مشخصات شورت دونفره چیست و چه مزیتی نسبت به شورت‌های معمولی دارد؟ شورت دونفره به شما اجازه می‌دهد به راحتی حرکت کنید، اما ویژگی‌های آن تنها به آزادی عمل حین حرکت محدود نمی‌شود. این لباس ورزشی معمولا از دو (یا چند) لایه ساخته شده که داخلی‌ترین لایه آن، ناحیه حساس بدن را پوشانده و ضمن حفظ تهویه، رطوبت را به حداقل میزان ممکن می‌رساند؛ بنابراین لازم نیست زیر شورت دونفره، شورت دیگری پوشید. خارجی‌ترین لایه شورت رانینگ بسته به سایز (کوتاه، متوسط یا بلند) دارای جیب است که می‌تواند حین دویدن و جست‌وخیز، از وسایل ضروری مثل کلید، گوشی همراه، کارت‌بانک و… نگهداری کند.

محصولات بیشتر در فروشگاه ماییلدا: خرید سوتین زنانه

انواع شورت دونفره

 

سایزهای مختلف شورت دونفره

همان‌طور که قبلا گفته شد، شورت دونفره در سایزهای کوتاه، متوسط و بلند در فروشگاه‌ها موجود هستند. برخی شورت‌های رانینگ جیب مخفی در آستر هستند که جای مناسب برای نگهداری اشیاء کوچک و ضروری مثل کلید یا کارت‌بانک است.

بیشتر بخوانید: چگونه شورت را ضدعفونی کنیم؟

 

شورت‌های سایز کوتاه

شورت‌های سایز کوتاه، به سبب وزن سبک و برش غیر محدود، بیشترین آزادی عمل حین حرکت را برای کاربر فراهم می‌آورند و بهترین گزینه برای افرادی است که مایل به دویدن در مسافت‌های طولانی و یا شرکت در مسابقات هستند. طول این شورت‌ها به بالای ران می‌رسد و تهویه عالی دارند.

 

 

شورت‌های سایز متوسط

شورت‌های سایز متوسط کمی بلندتر از شورت‌های کوتاه طراحی شده‌اند و محبوبیت آن‌ها از دو مدل دیگر بیشتر است. این شورت‌ها علاوه بر راحتی و تهویه مناسب، برای دویدن در مسافت‌های طولانی و کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند و در کنار لگ و سوتین (برای خانم‌ها) و کفش ورزشی، می‌توانند گزینه‌ای عالی برای پوشیدن در باشگاه باشند.

 

شورت‌های سایز بلند

شورت‌های سایز بلند مخصوص افرادی است که عاشق دویدن در دل طبیعت هستند. شورت سایز بلند بیشتر شبیه به شلوارک کوتاه است، ولی جنس، دوخت و کاربرد متفاوتی دارد. شورت رانینگ سایز بلند نیز همانند مدل‌های کوتاه و متوسط، از پارچه سبکی ساخته که ضمن تهویه و کنترل رطوبت، آسودگی و راحتی را هنگام دویدن فراهم می‌آورد؛ اما شورت بلند یک مزیت مهم نسبت به دو مدل قبلی دارد. شورت رانینگ سایز بلند معمولا شامل یک یا دو جیب زیپ‌دار‌ خارجی نیز می‌شود که می‌توان لوازم ضروری همراه را درون آن‌ها نگهداری کرد. شورت‌های سایز بلند مناسب برای دویدن در مسافت‌های کوتاه هستند.

 

 

بهترین پارچه برای شورت دونفره چیست؟

شورت دونفره باید به وسیله مواد سبک و رطوبت‌گیر با تهویه مناسب (قابلیت تنفس) تولید شود تا بتواند عرق را از بدن دور کند. اکثر برندهای مطرح در جهان مثل Nike، از ترکیب پلی‌استر- پلی‌استر، پلی‌استر-الاستین و پلی‌استر-اسپندکس برای تولید شورت‌های دوکاره استفاده می‌کنند که ماندگاری بالایی داشته، سبک هستند و موجب کاهش رطوبت می‌شوند.

به خاطر داشته باشید که پارچه‌های ساخته شده از الیاف طبیعی مثل کتان و پنبه به‌هیچ‌وجه برای شورت دوکاره مناسب نیستند، چراکه جاذب رطوبت بوده، چروک می‌شوند و در نهایت کاربر از پوشیدن آن احساس ناراحتی می‌کند.

بیشتر بخوانید: زرد شدن شورت نشانه چیست؟

 

جمع‌بندی

شورت دونفره یا دوکاره، نوعی شورت ورزشی مخصوص دویدن است که در ساده‌ترین حالت ممکن، از دو لایه ساخته شده و جنس آن از الیاف مصنوعی است. پارچه‌های به‌کاررفته برای تولید شورت مصنوعی بسیار سبک، ضد رطوبت و ضد عرق هستند و آزادی عمل را حین دویدن و انجام فعالیت‌های ورزشی برای کاربر فراهم می‌آورند. در پاسخ به این سؤال که شورت دونفره چیست همین بس که با خرید این نوع شورت راحت و کاربردی، به معنای واقعی کلمه می‌توانید از دویدن و جست خیز در باشگاه یا محیط خارج لذت ببرید.

ماییلدا انواع مدل های لباس زیر را با کیفیتی قابل قبول و بهترین قیمت به فروش می رساند. ما در ماییلدا بیش از ۱۰۰۰ مدل انواع لباس زیر زنانه، اعم از انواع مدل های ست شورت و سوتین زنانه، انواع مدل های سوتین زنانه، انواع سوتین نیم تنه ورزشی و… در طرح و رنگ های مختلف به فروش می رسانیم.

 

سؤالات متداول

۱- کاربرد شورت دونفره چیست؟

شورت دونفره یا شورت دوکاره، به سبب کنترل رطوبت و تهویه مناسب بهترین لباس برای دویدن در مسافت‌های کوتاه و طولانی است که حس راحتی و آزادی عمل را برای کاربر فراهم می‌آورد.

 

۲- فرق شورت دوکاره با شورت معمولی چیست؟

بر خلاف اکثر شورت‌های معمولی، شورت دوکاره از دو یا چند لایه تشکیل شده و هیچ نوع الیاف طبیعی در آن به کار نرفته است.

 

۳- آیا می‌توان در باشگاه از شورت دونفره استفاده کرد؟

شورت دونفره جاذب رطوبت و دافع عرق است؛ بنابراین با پوشیدن این شورت نه‌تنها از دویدن، بلکه از انجام فعالیت‌های ورزشی در باشگاه نیز لذت خواهید برد.

 

۴- معنی قابلیت تنفس برای پارچه چیست؟

پارچه‌ای که از قابلیت تنفس برخوردار است، رطوبت و عرق تبخیرشده از بدن را نگه نمی‌دارد، بلکه آن را به خارج انتقال می‌دهد.

 

۵- جنس شورت دونفره چیست؟

بهترین ترکیب پارچه برای دوخت شورت دونفره شامل پلی‌استر- پلی‌استر، پلی‌استر-الاستین و پلی‌استر-اسپندکس می‌شود. البته برخی برندها مثل نایکی از ترکیب نایلون و نایلون نیز برای تولید این نوع شورت استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *